Buscar

Investigació de mercat, la guia de les decisions empresarials.

Per realitzar un projecte de comunicació en una empresa no només s'ha de saber que és allò que es vol dir i com dir-ho o on dir-ho (espots, gestió de xarxes socials, creació de logo, etc) sinó també el motiu que té d'interès per el públic a què et vols dirigir. Aquí és on entra la investigació de mercats. No podem generalitzar els públics sinó hem d'investigar-i saber que volen. El màrqueting ja no és el que crea sinó el que segueix a consumidor.



Quan una estratègia de comunicació no té una investigació i una anàlisi de mercats darrere, provoca habitualment que el que es vol realitzar no tingui sentit o sigui completament innecessari. Manatís creu i treballa amb investigació sempre, per poder tenir una bona comunicació.


Els influencers escriuen, però no són conscients de la varietat dels seus públics i en ocasions generalitzen missatges que poden causar desconcerts. Empreses, marques i comunicadors, han d'analitzar prèviament perquè les conseqüències poden ocasionar grans "catàstrofes". Un exemple clar es troba en l'anunci de Pepsi de l'abril de l'2017, protagonitzat per Kendall Jenner. Un espot que pretenia ser fresc i jove però que per una mala gestió de la informació i d'una mala investigació, es va quedar en una successió de tòpics millenial i no va calar en el públic a què anava dirigit, a canvi, es va desencadenar una pluja de critiques que van obligar a la companyia a retirar-lo. Manatís és conscient de les necessitats comunicatives dels clients i ha introduït en la seva mecànica de treball l'especialització en investigació de mercats amb especialistes de el sector que porten treballant més de 20 anys, per així ser més eficaços i proporcionar una bona guia d'actuació per a les decisions empresarials. La investigació de mercats brinda informació sobre el mercat, competidors, els productes, el màrqueting i els clients. Tota aquesta informació permet a les empreses anar més segures en el procés de presa de decisions, ajuda a reduir riscos, i permet a centrar els recursos per ser més eficaços.


Conèixer la demanda, els gustos i les motivacions dels consumidors és clau per poder adoptar teu producte o servei al que serà comunicat. D'aquesta manera, l'empresa podrà seguir satisfent les exigències del seu target i continuar creixent i generant benefici. Per conèixer com treballem la nostra comunicació, en esdeveniments, en imatge corporativa no dubtis en contactar amb nosaltres i et mostrarem quin és el nostre mètode amb Anna Jaumot.

Per a més informació poseu-vos en contacte amb Jacqueline Ruiz a través del CorreuElectrònic comunicacionmanatis.es o a el telèfon 93113582

0 vistas

© Copyright 2020 | Manatís Barcelona | Todos los derechos reservados | Diseñado por Manatís

 AVISO LEGAL| política de protección de datos